سینمای هند فقط سینمای هندی نیست

بازیگر دانوش برای بازی در فیلم «آسوران» جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره مشهور فیلم بریکس را از آن خود کرد.

Dhanush بازیگر، تهیه کننده، کارگردان، نویسنده، ترانه سرا، رقصنده، و خواننده پلی بک هندی است که بیشتر در صنعت فیلم تامیل و گاهی در سینمای هندی کار می کند.
برای دانلود فیلم هندی سایت فرافیلم یکی از بهترین سایت های برای دانلود فیلم هندی جدید و قدیم با لینک دانلود مستقیم می باشد.
«آسوران» فیلمنامه محور و کم‌هزینه (از نظر صحنه و مولفه‌های فنی) است که پیامی اجتماعی می‌فرستد و موضوعی اجتماعی دارد.

همچنین بخوانید | جشنواره فیلم بریکس 2021: دانوش برنده بهترین بازیگر مرد برای «آسوران» شد.

فیلم دیگری از این دست، «جای بهم» آنقدر خوب بود که در پورتال پایگاه اینترنتی فیلم های اینترنتی (IMDb) امتیاز بهتری نسبت به برخی از بزرگترین فیلم های هالیوود کسب کرد.

همچنین بخوانید | فیلم هندی «جای بهیم» با شکست «رستگاری در شاوشنک» به رتبه‌بندی برتر در سایت IMDb رسید.

موفقیت چنین فیلم‌های مبتنی بر واقعیت و محتوا محور جنوب هند این سوال را ایجاد می‌کند: سینمای هندی در کجای تصویر قرار می‌گیرد؟

رسانه های هندی و بین المللی و مورخان سینما اغلب از سینمای هندی به عنوان سینمای هند یاد می کنند.

با این حال، سینمای منطقه‌ای، به‌ویژه صنعت فیلم‌سازی جنوب هند، مجموعه زبان‌ها، آداب و رسوم و تاریخ سینمایی غنی خود را دارد.

فیلم های جنوب هند، هم از نظر کمیت و هم از نظر کیفی، می توانند با هر فیلم دیگری در دنیا رقابت کنند.

صنایع زبان تامیل، تلوگو، مالایالام و کانادا فیلم‌های فوق‌العاده‌ای را تولید می‌کنند که بسیار برتر از فیلم‌های هندی است.

فیلم های پرفروش زیادی در مناطق شمالی منتشر شده اند، از «Ek Duje Ke Liye» تا «Baahubali».

پیش از این، فیلم‌های هند جنوبی به دلیل پرستش سوپراستار و نمایش بزرگ‌تر از قهرمانانشان مورد انتقاد قرار گرفته بودند.

سکانس‌های اکشن بسیار خنده‌دار و فیزیک‌طلبانه، خوراک فراوانی برای میم‌ها در رسانه‌های اجتماعی فراهم کرده است.

اما اکنون همه چیز به سمت بهتر شدن تغییر کرده است. طی سال‌ها، به‌ویژه با دوبله فیلم‌ها به زبان‌های شمال هند در کانال‌های تلویزیونی، و بعداً از طریق پخش آنلاین با زیرنویس، صنعت فیلم هند در حال تکامل است - و واقعاً جهانی می‌شود - با سرعتی سرسام‌آور.

کیفیت محتوا همیشه در حال افزایش است و مطابق با استانداردهای جهانی است. ممکن است تصور شود که غارتگر که تجارت فیلم هندی است باعث این پیشرفت شده است. اما دیگر اینطور نیست.

در حالی که اخیراً تعدادی از فیلم‌های هندی را دیده‌ایم که به دلیل بازی‌های عالی، خط داستانی و کمال فنی مورد تحسین قرار گرفته‌اند، این فیلم‌های منطقه‌ای جنوب هند هستند که در حال حاضر در خط مقدم این تغییر قرار دارند.

در این مسیر، سینمای هندی به طور کلی در رکود گیر کرده است.

به نظر می‌رسد بزرگ‌ترین خانه‌های تولید از آن مطمئن هستند و به همان فرمول قدیمی ترانه، رقص و عاشقانه پایبند هستند، به همان شکلی که وقتی نوبت به خلاقیت و تازگی می‌رسد، از فشار دادن روی پاکت غفلت می‌کنند.

این مانتو به وضوح توسط داستان نویسان و فیلمسازان در چنای، حیدرآباد و کوچی تسخیر شده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.